Kirándulások a környéken | Sopron

Sopronnak mindig kiemelt helye volt a szívemben. Kislányként a nagypapámat hallgattam mesélni róla, aki itt tanult az erdészetin. Aztán jöttek a Tündérfesztiválok, amitől a legkülönlegesebb városnak tartottam az egész országban. De igazán csak tavaly óta kezdtem megismerni a kirándulásainkkal. Most ehhez szeretnék ötleteket adni, ha lenne kedvetek egy soproni kiruccanáshoz.

Sétány a város peremén

Ha a Lővereket nem szeretnéd megmászni, de vágynál egy kellemes sétára a magas fák árnyékában és egy kis nyugira a város zajától távolabb, akkor a tökéletes útvonal az Ojtozi fasor. (Állítólag este ki van világítva, bár ezt még nem teszteltem.) Ez egy emelkedőktől mentes, szépen kiépített sétaút, ami könnyed kikapcsolódást jelenthet még a nyári melegben is. Ha megtetszett ennek az útvonalnak a hangulata (érdemes a kemping – a Volt helyszíne – felől indulni), utána folytathatjuk még a sétát a szanatórium mögötti ösvényen egészen az újjáépített uszoda kanyarulatáig. Aztán forduljunk vissza a Lővér körútra egy finom fagyiért.

Panoráma a Lőverek tetejéről

Kihagyhatatlan élmény a városba látogatva körülnézni a Károly-kilátó magaslatáról. Nem véletlenül a Soproni-hegység legnépszerűbb kirándulóhelye. Gyalog ugyan fel kell tornásznunk magunkat egy szép kis emelkedőn, de akár autóval is jól megközelíthető és a parkolótól már kényelmes, aszfaltozott sétaút vezet a kilátóhoz (a Boszorkány meseösvénnyel szegélyezve – milyen menő név már!?) 😀 Itt aztán élvezhetjük a Lővérek kristálytiszta levegőjű erdeit is a gyönyörű kilátás mellett.

Kirándulás a Ciklámen tanösvényen

Ha nagyobb túrára vállalkoznál, akkor irány a Várhely kilátó – végig a Ciklámen Tanösvényen. Ennél szebb útvonallal ritkán találkozhatunk, végig a hegy oldalában kanyarog, egyik oldalon a mélység, a másikon a meredek emelkedő, hatalmas fenyvesekkel körülvéve. Ha szerencsés vagy, és jókor érkezel, még az ösvény névadó virágját is láthatod, ami igazi helyi jellegzetesség. Érdemes a Károly-kilátó parkolójától indulni, aztán a célhoz közeledve megállni a Sopron-Várhely Történelmi Emlékhelynél (ami az itt felfedezett kelta földvár és halomsírok rekonstrukciója). Egy kis szusszanás után aztán irány a kilátó és a lenyűgöző körpanoráma, ahonnan jó időben tisztán látszik még az osztrák Schneeberg is.

„Ha felérsz egy magas hegy tetejére, csak azt fogod látni, hogy még több magas hegy van, amit meg kell mászni.”

Panoráma a túloldalról

Persze nem csak a Lőverekben lehet kirándulni. Szemben, a város túloldalán is sok szép helyet találhatunk. Az egyik közülük a Bécsi út fölött az Ó-Hubertusz kilátó. Innen szuper sétát tehetünk a Koronázódomb és az Amfiteátrum irányába, az út felénél pedig tökéletes lehetőség nyílik egy piknikre – naná, hogy panorámával. (Mi biciklivel tettük meg az utat, ezt is csak ajánlani tudom.) 😉 A végén pedig ott a Bobpálya, ami lehet, hogy elsőre nem hoz most lázba, pedig megér egy pillantást – én se gondoltam, hogy annyi év után így fogom élvezni, hogy újra kipróbálhattam! 😀

Erdei barangolás

És a Szárhalmi Erdőről se feledkezzünk meg! Rengeteg útvonal közül választhatunk, amit érdemes bebarangolni. Az egyik irányban ott a Pinty-tetőn a Geodéziai mérőtorony, ami mintha egy elhagyatott kilátó lenne, innen még tovább haladva pedig érdemes felfedezni a Fehér-barlangot is, ami szintén vadregényes helyszín. A másik irányban ott a Zsivány barlang, de el lehet kirándulni akár egészen a Tómalomig és a strandig – ha eljutottatok idáig, mártózzatok meg mindenképp! 😉 Gyorsan mélyülős, úszkálós, stégről ugrálós élmény, ahol a fák a vízig érnek, mintha az erdő közepén lennétek még mindig.